• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64792
+
-

کشف پایگاه استخراج بیت‌کوین در آبادان

رئیس اداره برق آبادان گفت: یک پایگاه استخراج بیت‌کوین (نوعی ارز دیجیتال و مجازی) در شهرک صنعتی آبادان شناسایی و از مدار مصرف برق خارج شد.«احسان ثابتی» در گفت‌و‌گو با مهر بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود چنین پایگاهی در شهرک صنعتی آبادان و تایید صحت گزارش، مجوز ورود به محل را از دادستانی دریافت کردیم.

وی ادامه داد: در پایگاه یاد شده ۹۵ پایگاه استخراج بیت‌کوین (ماینر) وجود داشت که ۹۲ دستگاه آن فعال بود و ماه‌ها بود که برای انجام کارشان به شکلی غیرمجاز و بی‌رویه از برق استفاده می‌شد. ثابتی گفت: افراد شاغل در پایگاه استخراج بیت‌کوین برای رسیدن به هدف خود 2 کارخانه را کنار یکدیگر از مالک اجاره کرده بودند و از یکی از کارخانه‌ها به عنوان پوشش استفاده می‌کردند و بیشترین حجم رفت و آمدهایشان نیز به آنجا بود در حالی که فعالیت اصلی‌شان که تولید ارز دیجیتالی بود، در کارخانه دیگر انجام می‌شد.

رئیس اداره برق آبادان با اشاره به این‌که بخشی از برق مصرفی برای این ماینرها به شکل غیرمجاز از کارخانه دیگر (مشمول برق یارانه‌ای) تامین می‌شد، افزود: هر دستگاه ماینر در شبانه‌روز 2 هزار تا 2500 وات مصرف دارد. این میزان مصرف، آن‌ هم در شرایطی که با اوج مصرف مواجه هستیم، شرایط سختی را برای ما به وجود آورده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها در تولید برق، مصرف آن بیش از تولیدش است، اظهار کرد: پس از جمع‌آوری ماینرها، این دستگاه‌ها به نیروی انتظامی تحویل داده شدند و واحد مذکور هم از چرخه مصرف برق خارج شد. این مسئول با اشاره به این‌که در این باره شکایتی از سوی اداره برق آبادان به دادگستری ارائه شده است، گفت: با توجه به حکم دریافتی از سوی دادستانی، برخورد جدی با موارد مشابه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید